Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam kreativity a kreativních pracovníků pro vybranou ekonomiku
Ledabyl, Lukáš
Diplomová práce se zaměřuje na měření kreativity ve vybraných evropských zemích pomocí indexu kreativity. Teoretická část vymezuje pojem kreativita a kre-ativní ekonomika. Dále představuje i základní indexy kreativity, převážně Floridův Index kreativity 3T, ze kterého ostatní indexy vychází. V empirické části je poté vypočítán index kreativity pro vybrané země, který je následně porovnán s indexem konkurenceschopnosti. Výsledky se vyhodnocují a zjišťuje se vztah me-zi kreativitou, kreativními pracovníky a konkurenceschopností daných zemí.
Kulturní a kreativní průmysl ve vybraném odvětví v Jihočeském kraji
ZUZÁKOVÁ, Eliška
Hlavním cílem bakalářské práce je analyzovat současný stav kulturního a kreativního průmyslu v kraji, zmapovat vybrané odvětví, identifikovat subjekty a navrhnout opatření, která by mohla vést k dalšímu rozvoji kraje a odvětví. V literární rešerši jsem pomocí studia a komparace odborné české i zahraniční literatury shrnula základní pojmy a informace. Poté jsem v metodice popsala, jak budu postupovat v případě praktické části. V praktické části jsem zmapovala subjekty odvětví knihy a tisku, zjistila současný stav ve vybraných subjektech pomocí dotazníkového šetření, případové studie a porovnáním teoreticky nabytých vědomostí z teoretické části se získanými informacemi z praxe a navrhla možnosti využití potenciálu tohoto odvětví pro další rozvoj. Na základě získaných dat jsem zjistila, že v Jihočeském kraji je třeba zajistit lepší podmínky pro podniky v odvětví na jejich práci a rozvoj. Proto jsem navrhla čtyři způsoby řešení, které by mohly vést k dalšímu rozvoji. Prvním je vytvoření jednotné platformy pro předávání informací, druhým síťování, neboli oborová setkání, třetí je zvýšení o povědomí o kreativních voucherech a jako poslední je školení na dotace. Tato řešení by mohla vést ke zlepšení situace a podpoře kreativních a kulturních odvětví v Jihočeském kraji.
Revitalizace brownfieldů a jejich nová využití
HALÍŘOVÁ, Barbora
Cílem předkládané diplomové práce s názvem "Revitalizace brownfieldů a jejich nová využití" bylo analyzovat a vyhodnotit potenciál brownfields pro edukativní a kulturně společenské aktivity se zaměřením na podporu kulturních a tvůrčích odvětví a regionální rozvoj. V praktické (výzkumné) části práce bylo provedeno deset případových studií. Osm revitalizačních projektů brownfields bylo vybráno na území České republiky a dvě případové studie byly provedeny na podkladech zahraničních revitalizačních projektů. Poté následovalo vyhodnocení klíčových aspektů případových studií, na jejichž základě byl vytvořen soubor doporučení pro rozvíjející se projekt Žižkárna v Českých Budějovicích. V poslední kapitole byl z hlediska nákladů následně vyhodnocen jeden z návrhů, a to zřízení multifunkčního venkovního altánu.
Role knihoven v kulturních a kreativních průmyslech
Čejková, Kateřina ; Kolínová, Pavlína (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tím, jakou roli v kulturních a kreativních průmyslech hrají knihovny. V textu jsou definovány jednotlivé pojmy týkající se těchto průmyslů. Dále je zmíněno mapování potřeb knihoven a jejich nutnost přizpůsobovat se novým požadavkům uživatelů a dalším vlivům, jako je vývoj informačních technologií. Práce shrnuje konkrétní aktivity a projekty, kterými se veřejné knihovny prezentují mimo své budovy. Mezi tyto projekty patří akce na přilákání nových čtenářů, ale také kulturní akce, které se staly nezbytnou součástí veřejného dění v daném městě. Knihovny se tak dostávají do ulic například díky malým dřevěným knihovničkám určeným na výměnu a sdílení knih, dále jsou součástí festivalů, koupališť nebo dopravních prostředků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kreativní třída v Praze
Hurtová, Anna ; Ouředníček, Martin (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Lucie (oponent)
Kreativní třída v Praze Abstrakt Cílem této práce je vymezit městské části Prahy, které vykazují vyšší podíl kreativní třídy. Dalším cílem je pojmenovat důvody tohoto jevu. Výzkum byl proveden kombinací kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Kvantitativní přístup spočíval v analýze dat Sčítání lidu, domů a bytů 2011, těžištěm kvalitativní části bylo vedení strukturovaných rozhovorů se zástupci kreativní třídy žijícími v Praze 7. To bylo doplněno zúčastněným pozorováním a neformálními rozhovory. Výsledky výzkumu ukázaly, že nejvyšší výskyt kreativní třídy vykazují městské části v centru Prahy a k němu přilehlé. Periferní oblasti jsou výjimkou. Příčinou tohoto jevu ve zkoumané oblasti byla blízkost centra města, městská zeleň a místní komunita. Sledovaná cílová skupina potvrdila, že výběr lokality místa bydliště způsobil to, že začali mnohem méně využívat další městské části. Klíčová slova: kreativita, kreativní třída, kultura, kreativní index, inovace, Praha
Možnosti a omezení české kulturní diplomacie
Dudková, Tereza ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Štěpánka (oponent)
Práce analyzuje možnosti a omezení české kulturní diplomacie, a to na třech různých úrovních. Nejprve na obecné, teoretické úrovni, kdy je fenomén kulturní diplomacie analyzován z pohledu malých států, s využitím poznatků i z jiných, v této oblasti méně tradičních oborů. Následně jsou tyto teoretické poznatky konfrontovány s praxí české kulturní diplomacie. Nejprve z pohledu ČR jako vysílajícího státu, posléze již ve zcela konkrétním zahraničním prostředí. Jako modelový stát bylo vybráno Švédsko. Práce analyzuje východiska pro českou kulturní diplomacie v této zemi, představuje její hodnotový systém, kulturní infrastrukturu, úroveň kulturní participace a další faktory, z nichž vyvozuje pro českou kulturní diplomacii konkrétní závěry. Analyzuje i současný stav české kulturní diplomacie v této severské zemi. Závěrečná část pak na zcela konkrétním dlouholetém kulturně diplomatickém projektu ve švédském městě Katrineholm dokazuje, zda kulturní diplomacie malých států může být i přes omezené zdroje efektivní. Za tímto účelem bylo ve Švédsku provedeno rozsáhlé dotazníkové šetření.
Kreativní průmysly v období ekonomické krize
Hejdová, Markéta ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent)
Předmětem práce je sektor kreativních průmyslů a jeho chování v období ekonomické krize. Práce předesílá teorie zabývající se kreativními průmysly a jejich dosavadní závěry, přičemž vedle sebe staví zastánce i odpůrce teze, podle níž jsou kreativní průmysly zdrojem ekonomického růstu a zaměstnanosti. Kreativní průmysly byly doposud monitorovány pouze v období prosperity, ekonomické krize, která proběhla v roce 2008 nicméně umožňuje analyzovat jejich chování i v období recese. Analytická část se proto věnuje ekonomice Velké Británie, která je prozatím jediným státem, jež se konzistentně věnuje analýze tohoto sektoru, a na základě tří ekonomických ukazatelů popisuje chování kreativních průmyslů během krize a bezprostředně po ní. Práce dokládá, že kreativní průmysly skutečně během krize vykázaly růst, upozorňuje však také na omezení, která dosavadní zkoumání, včetně tohoto výzkumu, zatím mají.
Analýza využití nových technologií pro vizuální komunikaci a jejich společenský dopad
Kadlecová, Petra ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Truhlář, Filip (oponent)
Práce se zaměřuje na analýzu nových technologií, které se využívají v oblasti vizuální komunikace. Jde zejména o jejich popis, charakteristiku a způsob jejich využití. Další část je zaměřena na sociální trendy, které prostupují současnou západní společností, a jejich vzájemný vztah s novými technologiemi v oblasti vizuální komunikace. Zabývá se tedy také tím, jaké společenské změny a změny ve vnímání jednotlivců vývoj a šíření těchto nových technologií způsobuje. Popisuje důležitou roli vizuální komunikace v dnešním světě a změny ve společnosti následkem hojného využívání moderních technologií. Cílem práce je vytvořit analýzu a tím i ucelený přehled nových technologií a jejich využití v oblasti vizuální komunikace. Na závěr se práce snaží odhadnout další směr nových technologií v oblasti vizuální komunikace a vytvořit predikci jejich dalšího vývoje v budoucnosti.
Teorie kreativní třídy Richarda Floridy
Katakalidis, Thomas ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Cílem této práce je představit teorii kreativní třídy Richarda Floridy a způsob, jakým se měří index kreativity, tedy ukazatel kreativního prostředí a rozvojového potenciálu města či regionu. Zabývá se kreativitou jako faktorem rozvoje společnosti v historii a kriticky hodnotí dnešní přístup k tomuto fenoménu. Polemizuje s Floridovou teorií na teoretické bázi a poukazuje na případné nedostatky při měření pomocí indexu kreativity. Mimo to mapuje kritiku této teorie z akademického i jiného prostředí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.